Скарбничка досвіду

Урок 5 клас        5 – А клас  Тренувальні вправи. Повторення вивченого.
1.        1. Які види помилок ви знаєте?
         2.     Що таке орфограма?  3. Як можна виправити орфографічну помилку?
2.       Вивчи скоромовки і запиши по  памяті в зошит: Коваль кулю кував, кував і перековував.   Їхав Прокіп з Прокопихою ще й  з маленькими прокопенятами.
3.       Із даних складів утвори слова. Запиши слова  у колонки.
            Си         ло                               ри         да                  до            сок
             лі           ла                              ру         ба                   лі              лос
             се          то                              во          кА                  ко             щик
4.       Перепишіть текст і підкресліть відомі  вам орфограми.
Поїзд мчав швидко. Перед нами відкривались усе нові безмежні простори. Виднілося скрізь безмежне поле пшениці, лан буряків, льону.  Як гарно тихого літнього дня!  Ви йдете  легкою ходою вузькою лісовою стежкою.  З обох боків  над нею нависли  гілки дерев. Вони зрідка похитуються і тремтять на сонці.
5.Назви, запиши намальовані  предмети. Підкресли орфограми і усно пригадай правила
                  
         
     
Д/З  описати природу, використовуючи слова з вивченою орфограмою ; виписати з твору «Княжа Україна» уривок (10 реч.) і підкреслити орфограми, усно вміти пояснювати. Завдання за вибором.                                                         

08.02.2016  ТЕМА: Вимова і написання префіксів      з-, с-, роз-, без-.                                                                  МЕТА: поглибити знання учнів про вимову та написання префіксів з-, с-,  роз-, без;формувати вміння утворювати нові слова за допомогою префіксів, правильно їх писати; виховувати пізнавальний інтерес до мови, до української культури; збагачувати словниковий запас учнів.                                                                                                                  ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиця.                      Хід уроку
                                            Добрий день,  друзі!
                                                            Ще один урок до нас прийшов
                                                  За розкладом сьогодні.
                                                                Отож озброймось книгою й пером,
1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
2.  Проблемне питання: який префікс писати? Чому у слові сказати – префікс с-, а у слові зробити – префікс з-?  ( залежить від кореня)                   А навіщо  знати про цю орфограму? Ваші міркування.                                    3 . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. Ви вже знаєте про уподібнення приголосних. Як вимовляємо дзвінкий приголосний (З) у кінці слова?   Перед глухими приголосними? 


  Без родини нема для родини щастя  Згадаємо, як записати фонетично слова. Записуємо у зошит: Верболіз,(І варіант) Безкрайній(ІІваріант).                                                                                          А тепер відновіть прислів’я.                                                                                

  ни

  ро

  ма
                                                                                   




-         Які думки спадають на думку, коли промовляєте слово «родина»?
Учитель розповідає  про одиноку бабусю з дивним імям Капетефха.
Запишемо це  імя  та підкреслимо  всі приголосні букви.
Які  це приголосні: дзвінкі чи глухі? Отже, перед  ними пишемо префікс С-
       С                     … КАЗАТИ , …ПИСАТИ, … ФОТОГРАФУВАТИ
Префікси  РОЗ - ,  БЕЗ -    в українській мові вважаються незмінними, тому завжди пишемо РОЗ -, БЕЗ-.    
     Орфографічний аукціон ( На старт дошці записані слова, потрібно вставити префікси). 
      …ліпити, …берегти. …малювати. …питати, …кинути, …дерти, …писати, …шити.      
Фізкульт. хвилинка  Ну швиденько підтягнулись
                                            І гарненько розвернулись.
                                            Встали, похитались на всі боки.
                                            Тепер знову до роботи.
                                                                                                                                     Робота з текстами 
1.            Після дощу …робилось свіжо. Висока його постать аж  …горбилася.  На сході сонця вже ро..лився рожевий світ. Ми зупинились на ро…доріжжі.  Стежка …бігала  по кам’яному  …хилу.  Далі   ми …пустилися вниз, біля верб ро…шукали човна. Скоро  …темніло.
2.     Замініть словами з  вивченими префіксами.
Наприклад: Людина, яку ніщо не турбує. - Безтурботна людина.
Любов, яка немає меж. Пилосос, який працює без шуму.  Криниця, яка немає дна. Кондиціонер, який не видає звуків    
Гра « Третє зайве»
        а) Знести, згоріти, здобич.
        б) Списати, ставок, схопити.
Підсумок  уроку:  Що ви дізналися з уроку? Пригадайте , коли пишеться префікс С - , РОЗ - ,БЕЗ - .     Як ви оцінюєте свою роботу?                                                                                                                              Д/з  повтор. § 29( повтор.), вивчити за конспектом, заповнити таблицю словами. 
      З -
      С -
           РОЗ -
    БЕЗ -








Вивчіть скоромовку: Черепашці з черепашенятами  важко змагатися із жабенятами.




Результативність учнів у 2015/2016 н.р. з української мови та літератури

         


https://drive.google.com/open?id=0B5O3-OboMxTiSUVMTWIwaHJJbjA

Комментариев нет:

Отправить комментарий